Rehat dan Rawat & Hentian

Greeting to all readers...

Cewah, hihi.. Korang sihat? Aku doakan korg semua sihat hendaknye ok.. Sebenarnye xde yg gempak sangat untuk dikongsikan dgn anda sekalian.. Tapi setelah korang membaca entry aku yg emosional tahap x hengat sebelum ni, so sekarang aku nak bawak korang jalan2 pulak..

Hari ahad yg lepas, aku pergi menjelajah utara Malaysia untuk menghantar adik2 aku ke UiTM Penang & Kolej Pertanian Malaysia, Sintok.. Mmg jelajah habisla.. Mana taknye, Sintok tu dh nak dekat sempadan Siam tuh.. huhu.. So, kitorg tido 1 malam kat umah pakcik aku di Alor Setar, Kedah.. Sangatla jauh.. Tapi, jauh2 Kedah, jauh lagi Kelantan aku rase.. Mase balik Jeli dulu terasa lg penat dr ini..

Bila dah jalan jauh ni kan, mestila ada berhenti rehat dekat R&R.. Paling kurang untuk membasahkan tekak, tak pun melepaskan hajat & yang paling penting sudah tentu untuk bersolat.. Peringatan untuk pembaca, walau sejauh mana anda berjalan, kewajipan terhadap Yang Maha Esa jgn ditinggalkan ok..

Sepanjang perjalan kami menuju ke utara tanah air, kami ada singgah di Hentian Bkt.Gantang.. Ok, beza antara hentian dgn R&R, kemudahan di hentian tak banyak. Biasanye cuma ada toilet & tempat rehat. Kalau ada tempat makan pun tak banyak mana.. R&R plak ada kemudahan yg lengkap.. Hentian Bkt. Gantang ni tempat dia sangat cantik.. Ada gerai buah-buahan, toilet yg bersih, taman, cafe & ruang rehat.. Terpesona seh.. Korang leh tgk gambar di bawah ni..

Di dalam toilet.. Korang perasan satu benda tak?





Sebenarnye aku amik gambar imej dlm cermin tu.. Bukan aku ye, tapi cermin.. Dalam cermin ada cermin, ada cermin, ada cermin, ada cermin, sampaila korang tak nampak pun cermin tu.. Rasa mcm nak masuk dlm cermin pun ada gak.. hehe..

Tengokla tempat rehat dia siap ade taman mini.. Nak makan-makan kat sini pun boleh..





Tempat rehat seterusnya dekat R&R Gurun.. R&R Gurun dr arah Penang ke Kedah tak best sangat. So, aku tak amik gambar.. Tp dari arah yg bertentangan mmg best & cantik.. Nak tau sebab apa aku ckp cantik? Sebab dia ada konsep melayu di situ..

Ok, ni ruang solat..



Ini tandas.. Sangat bersih.. Mmg puas hati.. Luas plak tu..
Siap ada taman lagi dalam tu..





Shower room dia plak dah ala-ala spa aku tgk...



Sebenarnye ada banyak lagi R&R yg cantik.. Aku selalu gak benti rehat kat R&R Dengkil.. R&R ni guna konsep moden.. Nanti kalau aku ada singgah lagi, boleh aku snap gamba ye tuk tatapan korang.. R&R Pagoh pun best jugak.. Ok, setakat ni aje.. daa~
Category: 6 comments

6 comments:

Ir A.Aziz said...

Ada satu yg kat Ipoh Utara kot, yg ada elevator tuh. Tuh best gak. R&R kat PLUS mmg lg best dari R&R LpT. :p

Nur Adibah said...

R&R skang mmg da best sbb diorg da renovate bru. Kat Pagoh kalu x silap la..R&R nye pn best.

Najla Shuhud said...

Aziz: Siap ada elevator tuh.. mantop2.. Tapi mmg patut pon sbb kita kan dah bayar tol.. Sehari je diorg dh dpt byk giler..

Dibut: Ha'a.. R&R pagoh mmg lawa gak.. Aku pernah singgah masa on the way nak gi Bt. Pahat utk praktikal kt Farmina.. huhu~

Nur Adibah said...

Teringat zaman lame di Farmina ke?Kuikui..

Salihah said...

wahhh~
canteknye..kalo hgwy kl-kuantan xde sgt pun tmpt best2 yg cantek.huhu

Najla Shuhud said...

Leha: O ye ke.. Tak pernah lagi jalan2 ke Kuantan..