Persiapan Raya ~Bhg 1

Sekarang ni Ramadhan dh masuk 10 mlm terakhir.. Kejap je rasenye.. huhu.. Dah nak raye.. Besenye bile dh nak raye ni, org pompuan la yg paling sibuk memanjang.. Hari ni je adalah hari yg memenatkan bg aku.. Pagi2 lagi aku bangun dok kemas umah.. Aku kemas balik buku2 yg aku bwk balik pas habis bljr dulu.. Mula2nye aku sayang nak recycle semua nota2 ni.. Tp what purpose aku simpan kalau mmg aku xkan bukak balik.. Mak aku mmg dh lama suh aku anta kat tmpt recycle tu.. Bapak aku pulak ckp sayang jgn buang.. Mana tau leh guna.. Tp setelah berfikir panjang, akhirnye aku anta recycle gak.. Bukan pe, buku2 aku dr SPM dulu pn ade lg tp xpenahnye adik2 aku nak guna.. Yela, sbb format periksa diorg pn dh lain.. Buat menyemak umah je.. Berkotak2 aku anta.. Tp xpela, aku de lg soft copy yg lecturer bg.. Buku2 teks tu xdela aku buang.. yg itu kena simpan dlm lemari elok2..


Lepas kemas je buku2 tu semua, tugas aku seterusnye ialah pasang langsir.. Last week dh bukak habis so, this week kena pasang langsir yg lain plak.. Bapak aku dh settlekan bab2 lap habuk kat perabot. So, aku tinggal nak pasang langsir je.. Penat jugak kerja memasang langsir ni.. mana x nye, dh la berat, byk plak tu.. Aku wat sorg2 je tau.. Adk aku yg bese tolong semua x balik.. huhu.. Tp hasilnye mmg memuaskan.. Termasukla langsir kat bilik aku.. Semua aku tukar.. Pahtu lap habuk2 kat tempat2 yg tersembunyi kat tingkap bilik tu.. Tebal habuk tu toksah ckpla, mmg tebal giler.. haha..


Lepas selesai pasang langsir semua, aku kena tolong mak aku tebar roti jala plak sbb nak bawak balik kampung. Ha, hari ni aku berbuka pose kat kampung aku di Teluk Intan, Perak.. Mmg best dapat bukak pose ngan nenek.. yela, kalau hari2 bese, nenek aku bukak pose sorg2 je.. Tp hari ni dia berteman.. hehe.. Malam lepas selesai solat terawih baru kitorg balik umah semula.. Sedih x dpt tido sana sbb esoknye ade lg kerja yg nak diselesaikan.. Nak tau apa Dia? Tunggu....
Category: 1 comments

1 comments:

Nur Adibah said...

Rajin giler ko!!Anak mithali btol. Aku paling tak reti nak pasang langsir..Tu sume ibu aku yg wat. Aku tukang basuh lansir jela..hee..Aku pn nak anto recycle gak nota2 aku. Bukannye diorg gune pn. Mmg buat menyemak je rumah..