Persiapan Raya ~Bhg 2

Wah, hari ni aku dh berjaya menyiapkan kuih raya.. hehehe.. Kitorg start wat kuih raya kul 8 pg.. Ketua chef adalah mak aku.. Aku merangkap assistant chef manakala adik aku ni ibarat mcm kuli.. ngeh3.. Xdela diorg pn pembantu jugak.. Kalau xde diorg, xsiap kuih raya kitorg.. Sebenarnye mak aku bercadang nak buat kuih raya hari khamis depan.. Tp memandangkan anak2 dara dia x balik pn lagi & raya plak dh makin nak dekat, so terpaksela kitorg wat hari ni jugak.. Yg susahnye adik aku Eli, xdpt balik plak sbb dia de kelas ganti lg.. Huhu.. Selalu kitorg je yg suka wat kuih raya ni..


Hari ni kitorg wat 7 jenis kuih tau.. Straight dr pagi sampaila ke petang kitorg menghuru-harakan dapur tu.. haha! Tgk je la jenis2 kuih yg kiotorg dh wat ni.. Jgn terllliur dah la ye pose2 ni.. hehe..








Dalam byk2 kuih, aku paling suka kuih no. 4 tu.. Nama kuih tu Fancy Ribbon Cookies.. Sedap giler.. Dia ade rase mangga.. Kalau nak rase, jemputla dtg umah raya ni.. hehe..


Kitorg selesai wat semua kuih tu kul 4 ptg.. Mmg exhausted giler bile time pose ni.. huhu.. Tp xpe yg penting aku puas.. Bile wat kuih raya sendiri barula ade feel.. Tul x? Org yg paling sonok semestinye adik bongsu aku.. Sibuk nak tolong.. Mmg huru-hara la jadinye.. Ok setakat ni je la ye.. Tunggu sambungan yg akan datang k.. Daa~
Category: 1 comments

1 comments:

Nur Adibah said...

Rajin btol nuat kuih raya..Kagum2..