Persiapan Raya ~Bhg 3

Hehe.. Jom kite sambung lg cerite pasal nak raya.. Skrg mase semua org nak balik raya.. Ptg td aku br je sampai umah dlm kul 6 ptg selepas mengharungi hujan yg sgt lebat.. huhu.. Alhamdulillah sampai jugak umah.. Aku bwk keta pon x laju, 80km/h je.. Maklumla musim perayaan.. Kalau x kena saman karang melayang duit.. Tp melayang duit boleh dicari.. Kalau melayang nyawa? Na'uzubillah.. Bacelah doa byk2 sebelum bertolak tu ye.. Rancang perjalanan anda..


Sebelum tu aku nak cerita yg semalam aku dpt tmpt tuk on job training.. Suspen giler mula2 tu.. Dh la Pn.Haidah bgtau yg dia akn announce tmpt tuk OJT tu sblm kitorg wat visit ke incubator satelit sirim.. Masing2 dh cuak.. huahaha.. Aku dpt kat Koperasi Kakitangan Bernas Bhd kat Bandar Melawati, Kuala Selangor.. Dh cantek sgt la tu sbb mmg dekat gak ng umah aku.. hehe.. Ada 2 org lg yg join sekali ngan aku.. Wani & Midah.. Dua2 pn org jauh.. Sorg org utara, yg sorg lg org di bwh bayu..


Berbalik pd persiapan raya.. Mlm ni kitorg dh start wat ketupat.. hehe.. Semuanye de 100 biji.. Byk kan? Yela semua tu bukan kitorg anak beranak nak makan.. Ade nak bg kat jiran2 & yg lebih tu nak bwk balik kg.. Cucu2 nenek aku je dah lebih 50 org.. Ramai giler.. Mmg happening giler ah.. Mlm ni aku kena kumpul tenaga tuk esok plak.. Coz esok ade byk lg mende nak kena settle.. Tunggula post seterusnye ye.. hehe.. Daa~
Category: 0 comments

0 comments: