Cerita di bulan Ramadhan

Argh bosannye menuggu.. Mmg betul la org selalu ckp penantian itu satu penyiksaan.. Seb baik aku tgh mengadap PC so xdela bosan sgt.. Aku sbnrnye nak balik umah hari ni tp, terpakse tunggu adik aku habis kelas dulu.. Time2 cuti ni la lecturer dia nak wat kelas ganti.. huhu..


Dah seminggu kite berpuase kan? x sedar pon sbnrnye.. Alangkah baiknye ble aku dpt berpose sebulan kat umah.. Dah tentu dpt mkn sedap2.. hahaha.. Tp, apakan daya, kenala berpose gak kat S.Alam ni.. Kalau bab membeli mknan mmg kena berkire gakla.. sbb harge mmg agak mahal tp blom tentu mknan tu sedap.. Tul x? bese kalau aku, mkn mmg bli sikit2 je.. xperlu nak membazir.. x elok membazir di bulan pose.. Kite kan pose sebulan, so, boleh rotate jenis mknan yg kite nak beli.. xyah ikutkan nafsu makan..


Ade satu cerita yg aku nak kongsikan di sini.. Terjadi dlm 2 hari yg lepas.. seperti bese, aku akan habis training class kul 5 ptg.. Tp hari tu aku balik lewat sikit sbb de group discussion & nak prepare tuk presentation hr esoknye.. Hari tu plak, ujan turun dgn sgt lebatnye disertakan angin yg agak kencang sehinggakan kalau ade org pegang payung, mmg leh terbang la gamaknye.. Ble nak balik je, aku mesti intai dulu ade x mn2 keta yg suka park baek punye kat blkg keta aku.. aduyai.. Malangnye hari tu, mmg ade.. Aku pn apa lg, bengang gakla.. Ni dh kali yg ketiga aku kena blocked.. Tension btul.. Nasib aku baik lg sbb terjandas dlm 30 min.. Tu pon stlh aku bunyikan hon beberapa kali tp x jugak muncul2 empunye keta tu.. Time tu dh la x solat asar lg, & nak beli juadah buka pose lg.. Aku mula la xleh dok diam.. Tp nak wat mcm mn.. Nak wat announcement?.. Hr tu jugak kesabaran aku dh semakin menipis.. Xlama lepas tu, dtgla seorg mak cik & anak dia ng muka x bersalahnye gi kat keta tu.. Aduyai makcik, lain kali jgnla park blkg keta org sesuka hati.. Cr la tmpt kosong.. Aku tgk byk je lg petak kosong.. Kalau nak park pon biarla alert sikit ble dgr org bunyikan hon byk kali tu.. Ni dh kire menyusahkan org lain tau.. Kalau berlaku kecemasan mcm mn? Ish3, insafla wahai pemandu sekalian.. Jgn sesuka hati park keta ye.. Kalau aku ni polis trafik, dh lama aku saman keta makcik tu.. huhu


Aku anggap tu satu dugaan je la di bulan pose ni.. nak uji kesabaran aku je tu.. Tp aku mengaku yg ms tu aku hampir ilang sabar.. Aku insan bese.. Mmg senang ckp kat org suruh bersabar.. Tp ble kite sendiri yg berhadapan ngan sesuatu situasi, dh x ingat sgt dh semua tu.. huhu

Akhir kata, sempena dh seminggu berpose ni, aku nak ucapkan selamat berpose kepada kengkawan semua.. Byk2kan ibadah di bulan pose ni & semoga berterusan la ibadah tu.. Jgn bulan pose je nak beribadah bersungguh2 k.. Semoga diberkati Allah swt hendaknye.. Amin..
Category: 0 comments

0 comments: