Zoom! Malaysia

Post aku kali ni aku nak citer pasal Zoom in Malaysia.. Ala2 cuti M'sia la.. haha.. Minggu lepas kan cuti sek.. So, mesti ramai yg gi bercuti ngan family.. Tp sbnrnye kenduri kendara la yg paling berderet-deret.. Aku 1 family dh decide nak gi Cameron Highland coz skrg kan ngah global warming.. So, kitorg nak gi tmpt yg sejuk.. Kitorg gi sana hr Isnin last week.. tp tido 1 mlm je kat sana memandang haiwan2 peliharaan kat umah tu xleh ditinggal lama.. huhu..

Kali ni wat pertama kalinye kitorg gi ngan 2 buah kereta.. Bapak aku saje suh aku amik pengalaman memandu sendiri gi tmpt yg jauh.. Perjalanan mmg mencabar coz jalan belok2.. Selalunye kalau gi Cameron, aku la yg paling teruk mabuk2.. haha.. Tp sbb aku yg memandu so xdela mabuk cuma rase pening je.. hehe.. Kitorg bertolak dr umah kul 7.30 pg & sampai kat Brinchang kul 11.30 pg.. Mcm bese ni la port kitorg, kat Brinchang coz tmpt mkn dekat & ade pasar malam kat situ..


Ni la dia pemandangan kat pekan Brinchang dr bilik hotel..
Lepas je dpt tmpt penginapan, kitorg terus je gi sarap coz mmg dh lapo giler.. Al-maklum kitorg x sarap dr umah coz takut muntah2 lak OTW nanti.. haha!

Ni sbnrnye muka2 tgh lapo.. haha

Lepas perut dh kenyang, kitorg pn nak gi jalan2 & shopping2 apa2 yg patut.. Tp yg peliknye jam plak.. huhu.. So, kitorg pn singgahla ke satu tmpt jual pokok2 bunga ni ha..


Tgk la tu.. Keta berderet2..

Kitorg pn wat la sesuka hati gi rosakkan tanaman diorg ni.. haha.. Xdela, sesampainye kitorg kat kedai ni, aku terpegun coz semua pokok2 kat sana cantik2 sgt.. Sejuk mata memandang.. Geram aku tgk coz semuanye gemok2 & sihat2.. hehe





Kan aku dh ckp, tmpt ni mmg cantek.. Lihat saje di belakang kitorg tu..

Lepas jam dh agak reda, dr satu tempat ke satu tempat kitorg singgah.. Asalnye nak gi Taman Rama2 tp tiket dh mahal so xpyhla.. Dh la kitorg ni ramai.. Baik shopping brg2 je lg baik.. huhu..



Aku kagum ngan satu menda ni.. Bebola marble.. Sbnrnye bebola ni terapung tau.. Air yg apungkan mendalah ni.. Hebat kan?

Kat tmpt ni ade jual banyak cenderamata.. So mana yg leh try kitorg try.. haha.. Padahal x beli pon..



Dalam byk2 cenderamata yg dijual kat situ, aku sgt tertarik ngan yg ini.. Pasu ni cantik & cute tp aku x beli pn sbb xde tmpt nak letak kat umah.. Sgt sesuai tuk hadiah harijadi or tuk org tersayang.. hehe

Cantik kan?
"Nice to see, Nice to hold, Once broken consider sold"


Yg ni plak bebola bunga agaknye.. Cute.. Rase nak makan je..
Dah penat tgk2 lehla rehat2.. hehe
Dah puas pusing2 sampai ke petang tu, kitorg pn gi makan2 plak.. Merangkap makan malam..



Tak cukup dgn tu, malam tu aku & adik2 yg lain gi jalan2 ke pasar malam yg ade kat situ sambil mencuci mata.. Best sgt sbb sejuk..



Esoknye plak.. Time to go home.. Kitorg sekali lg sarap kat tmpt yg sama.. Pahtu membeli a cenderamata sblm balik..
Ok takat ni je ye.. Untuk pengetahuan korg kat peti ais umah aku ada banyak sayur2an yg kitorg beli kat Cameron.. Maklumla murah, gemok2 plak tu.. hehe.. Bercuti mmg best tp duit kena cukup la ye.. hehe.. Destinasi yg aku paling suka sbnrnye tmpt yg ada chalet.. Damai je rasenye.. hehe.. Ok, daa~
Category: 8 comments

8 comments:

PrincessLiJo said...

waaa..bestnya jln2.. dapat rasa la kesejukkannya..hihih

Ir A.Aziz said...

Tgk2 cenderamata jer, tp x beli. Msti apek tuan kedai tuh sumpah seranah ko. Hahahaha!

Najla Shuhud said...

@Ir A.Aziz: haha! besela aku.. Weh, xde maknenye dia nak sumpah seranah.. Aku ade belila bebola bunga tu..

Nur Adibah said...

Wa, bestnye gi jalan2. aku dok rumah je walaupun cuti sekolah. Huhu..Ala, juz g kenduri Syafiq kawin je.. Tu jela..huu..

HamiWeeRAĆ© said...

beznyer g jln2.. nak jugak!!! uwaaa!! cpt la abes eit.. uuuuuuu (sorry emo kjp. haha!)

Najla Shuhud said...

@Nur Adibah: Ala Diba tu pn x berapa nak puas sbb kitorg x singgah Air terjun kat situ.. huhu.. Tp bestla dpt gi jln2 ni.. hehe

@Hamiweerae: Wee, jgn riso.. Kejap je lg nak habis.. sabo2.. Nanti leh enjoy puas2.. hehe

Edward Liew said...
This comment has been removed by the author.
syafiq said...

dah lama xpi cuti2 malaysia dgn fanily sendiri...huhu