Cita or Cinta

Salam uols..

Happy chinese new year!! Selamat bercuti ye.. Aku cuti sampai khamis jer.. Kire ok la kan, maybe sbb aku keje dgn org cina so cuti kenela lama sikit kan.. hehe~ Apa yg penting, sblm cuti aku dh dpt ang pow baik punyer.. yippie!!! Alhamdulillah..

Cerite terbaru dr aku, aku happy dgn kerja yg aku buat skrg.. Banyaaaakk sgt yg aku bljr..

Biasanye mcm ni ler... Keje menge'check' dr mula sampai siap..


Check lagi..

dan check lagi...


Kalau nak dikira gaji mmgla tak pernah cukup.. Kalau asyik nak dibandingkan dgn org lain jer, sampai bila kita nak happy.. betul tak?? So, enjoy je apa yg korang buat ok.. Jgn stress2, nanti cepat tua.. Bersyukur dgn rezki yg Allah bg.. Jgn merungut, baik korg beruasaha & berdoa drpd dok merungut jer.. Kalau korg bandingkan diri korg dgn org yg kaya, mmgla sampai mati pun korg takkan rasa senang.. Cuba bandingkan diri korang dgn org yg hidupnye susah, inssyaAllah korg akan belajar erti bersyukur.. (Motivasi untuk diri sendiri juga).. Tp, jgnla pulak asyik nak berada di takok yg sama je.. At the same time kenela berusaha mengubah nasib juga.. Ha, kene faham tu..

Sbnrnye, aku nak share soal jodoh ni..


Jodoh rahsia Allah.. samala jugak dgn soal rezeki & ajal kita.. Pernah rasa jemu tak menjawab soalan org ttg soal jodoh & rezki? Aku dah biasa sangat dah.. haha~ Tak larat nak jawab, senyum je.. Apa diorg ingat aku ni tukang tilik, boleh tahu masa depan aku kawen dgn sape? Paling pedas bila ckp aku ni memilih sgt & tak pandai cari.. Ewah2, ingat nak cari pasangan ni senang ke? Sedap mulut bercakap aje.. Kawen tu sendiri satu tanggungjawab berat, inikan pulak nak cari pasangan yg dpt & bersedia nak pikul tanggungjawab tu.. Ingat senang ke? Aku sendiri pun takut nak pikul tanggungjawab tu.. Mcm2 kene fikir.. (Berfikiran jauh la katakan.. haha).. Nak cari jodoh pun kene jd QC jugak tau.. haha.. Cek serba serbi..Tak boleh main redah je.. Betul tak??


Ada sampai satu tahap aku nak fokus kerja je.. Takmo fikir soal jodoh dah.. Tp ada seorang kawan nasihatkan aku supaya bersabar.. Jgn risau, apa yg penting kita kene sentiasa bersedia sbb kita takkan tahu kita jumpa jodoh kita kat mana.. Ada sorg kawan saya, jumpa jodoh masa dia belajar kereta.. Jadi, saya pun terfikir, buat apa nak risau sangat, Allah akan temukan kita dgn jodoh yg sesuai bila sampai waktunya.. Cuma kita kene berusaha & berdoa..

Nak tension2 pun tak guna.. Baik kita kejar cita2 kita kan?.. Manala tau sambil kejar cita2 tu terjumpa jodoh kita.. Haa, kan rezki namanya tu.. Jgn takut, apa yg terjadi ada hikmahnye.. Mungkin jodoh lambat sbb kita belum bersedia lg.. Ada orang bercouple bertahun2 tp kawennya tak jugak.. Last2 kawen dgn org lain.. Lebih baik kita jaga maruah kita.. Biarla lambat kawen pun tp adab & agama terpelihara.. ok?.. Hurm, fikir2kanlah..
Category: 4 comments

4 comments:

Nur Adibah Md Azman said...

Ak setuju ngan ko psl jodoh tu. Skang ni bykkan berdoa dan baiki diri supaya jd lebih baik. Ye x?Insya Allah ade tu. Mungkin Dia x bg skang sbb kite x bersedia lg. Cthnye, masak x reti lg, menjahit pn terkial2, layan suami pn x tau. haha. Betul x?Yg pntg, think +ve!

NajLa ShuHuD said...

Betul tu.. Sebab tu bila sampai waktunye mmg akan jadi sekelip mata je.. So skrg tumpu dulu la apa yg kita nak capai sebelum kawen.. Buat persiapan sebaik mungkin.. hehe

Nur Adibah Md Azman said...

Tula. Cth plg senang - Ally Iskandar. Die x bercinta pn. Even x penah pn ckp I love u kat wife die lg. Die ckp, die start bercinta bila da akad nikah. Bgs kn?

bellaisabel said...

btl tu najla...saya pon macam tu jgk...sampai tahap nak lari pg luar negara je...tapi apakan daya duit tak de...tapi...klu pk2 blk...mls nak pikir soal ni...yangnakdi cari tu suami...bukan laki...he3..so mmg la kene ada QC mcm yg najla ckp tu...maybe ita bercinta lps kawen kot..mcm yg kita pernah bahaskan mase kelas kat MRSM dulu ingat tak...love before marriage and love after marriange?..he3..ingat tak...