Habit - Good or bad?

Salam readers...

Korang tau tak apa makna habit? atau dlm bahasa melayunya tabiat.. or pernah dengar tak org ckp "dah buang tebiat apa ke ko ni?".. Haaa, dialog yg org selalu guna bilamana diorg jumpa seseorang yg lari dr perbuatan normal atau perkara yg tak masuk akal yg diorg nak buat..

Tapi kebiasaannye habit mesti merujuk kepada perkara yg kurang baik kan? Aku rase aku pun ade habit yg kurang baik untuk diceritakan.. atau mungkin korang rasa itu biase jer..

Sebenarnye aku sangat suka bau kertas.. ye, kertas.. Setiap jenis kertas ade bau tersendiri.. Contohnye kertas surat khabar ada bau karbon yg kuat berbanding dgn kertas A4 biasa.. Bau yg aku sgt suka ni ialah bau kertas A4..


Aku pun tak tau kenapa aku sangat suka bau kertas.. Jangan pelik kalau aku cakap aku wajib bau kertas terlabih dahulu sblm mula study.. Kalau tak bau, aku x boleh study.. Kalau ada dikalangan kawan2 aku yg perasan la, time exam, masa dpt je kertas soalan, aku mesti amek bau dulu.. (Tp rasa2nye kawan aku tak pernah perasan kot)

Bau kertas akan jadi lebih sedap bila kita dah gunakan or tulis atas kertas tu.. Aku rasa sampai skrg kot aku masih suka lg bau kertas.. Time keje pun, masih terbawak2 habit ni.. huhu... Aku sendiri tak tau mcm mana nak hilangkan habit ni.. Aku rasa habit aku ni xdela membahayakan kesihatan & memberi ancaman, so aku rasa ianya masih ok.. huhu..

Aku percaya semua org pun mesti ada habit tersendiri kan?
Category: 3 comments

3 comments:

Nur Adibah Md Azman said...

Habit ak ske bau sume bnd. haha. Ms sek dlu, ak ske giler bau kitab Faraid. Bau sdp!Haha. Skang ni ak ske bau duit bru. haha. Mata duitan x?

NajLa ShuHuD said...

Duit pun kertas kan? hehe.. Ha'a duit pun antara benda yg aku suka bau..

Nur Adibah Md Azman said...

Ha, tau xpe. Sdp btol bau duit. haha.