Misi cuti sekolah..

Hari ini cuti sekolah telah bermula.. Apa nak buat eh? Aku dah rasa macam aktiviti lama aku dulu akan bermula.. huhu.. Kalau nak diikutkan banyak je mende yg aku boleh buat.. Tapi besela, kalau penyakit MALAS dah datang, paham2 je la kan.. haha~

First thing first, nak update blog sekerap mungkin.. Tapi masalahnye tunggu ade isu, baru aku update.. haha~ Nantila, maybe aku akan update segala aktiviti harian aku..

Second thing, tangan aku sudah gatal mahu menjahit manik.. The problem is, baju kurung aku sudah banyak yg dijahit.. Aku lebih selesa jahit baju sendiri berbanding baju orang, sebab aku boleh jahit ikut sesuka hati.. Selalunye, kalau aku jahit baju org, aku sangat risau memikirkan, diorg ni suka ke corak yg aku buat? huhu~ Dalam mind aku sekarang, sudah terbayang2 nak jahit mcm2 style.. hoho~ Aku sbnrnye mahu bljr menjahit baju dengan mak aku.. Tapi, mak aku sangat bz.. Terpaksa hold dulu.. Ntah bile la aku boleh bljr betul2..


Aku juga mahu study.. (Study? Hari tu ko dah tolak master.. Sape suruh?) Bukan sambung master ye.. Tapi aku sangat rindukan nak wat calculus, hafal segala terms & formula in genetic, biochem, organic chem & bla..bla.. Tak tahu nape lately, aku asyik teringat zaman belajar.. Aku rase otak aku dah tumpul sbb dah setahun lebih tinggalkan subjek2 bio tu.. Rugi kan?


Aku juga mahu shopping!!! Window shopping actually sbb gaji aku tak masuk lagi.. huhu.. Mak aku dah ajak gi shopping kain.. Tu mesti nak cari kain baju raya la tu.. haha~ Kalau nak ikutkan nafsu, semua bende pun mcm nak beli.. Nak2 ujung tahun mcm ni ade mcm2 sale & discount... Tapi ingat wanita-wanita di luar sana.. Jangan dilayan sangat nafsu membeli tu ye.. Kalau tak nanti jadi saudara syaitan bila dah membazir.. (Peringatan untuk diri sendiri juge..)

Dapat melancong pon best jugak.. Nak2 kalau dapat gi Paris ke, London ke, New Zealand ke.. Tapi itu cuma angan2 saje.. Nak melancong belanja besar ok.. Tapi kalau ikutkan plan, sbnrnye aku ngan mak cadang nak ke China.. Tapi xjadi.. Bagus jugak tak jadi.. Dapat menyimpan duit, kan?

Tapi kan, kadang-kadang aku rasa mcm nak buat aktiviti lasak seperti ini..

Dan jugak bungee jumping..


Aku bukanlah org yg sangat lasak.. Tapi sesekali kalau dpt buat mesti jadi satu kepuasan.. Betul tak?

Enough merepek... Sebenarnye ade lagi bende penting yg perlu dibuat..

I wanna get rid of my sleeping habit.. Aku sangat terbawa2 sleeping habit time balaja dulu.. (Alasan la tu.. Ckp je la ko mmg suka tido..) Oh yes, I admit it.. aku mmg suka tido.. That's why aku nak kurangkan tido & tido pada waktunye.. Yang ini aku akan cuba sedaya upaya ok..



Satu lagi, jangan lupa tingkatkan lagi skill memasak.. Yang ini pun aku tgh berusaha untuk menjadi top chef.. haha.. Kalau bab tonton rancangan memasak, aku mmg suka tapi kalau disuruh masak, yg bese2 je aku tau..

Apa lagi ek.. Ha.. Aku nak naikkan berat badan.. Aku tak tau nape berat aku dah susah nak naik sekarang ni.. huhu~ Tapi sekarang selera makan aku dah semakin ok.. Hopefully, berat aku boleh jadi ideal semula..




Nak jadi mcm baby ni.. haha!..

Ok, till then, daa~
Category: 3 comments

3 comments:

Nur Adibah Md Azman said...

La, byk btol misi ko yek. Tak tertangan rasenye. Ak plak x tau pe misi ak. Tp, ak asik merencana utk make up kete ak. Hahaha.

NajLa ShuHuD said...

Hahaha.. Ade yg cuma angan-angan je tu.. Tapi ade jugak yg beul2 kene buat.. Kalau dah de kete sendiri mmg mcm tu Dibut.. Mesti mau kasi cantek.. Bila aku nak merasa tumpang kete ko ni Dibut? hihi~

Nur Adibah Md Azman said...

Tulaaa...Hmm, tp ongkosnya ngak ada. Kene simpan duit la sket2. Ko kene dtg Mersing la bru bole naik kete aku. hehe.