Best!

Salam semua..

Ish, sempat lagi aku nak update blog kesayangan aku ni.. Padahal belum bersiap nak ke sekolah.. Otak aku still in mood Raya.. Jd perasaan malas tu still menebal.. (Padahal hari-hari pun malas.. Alasan je lbh.. huhu)..

Best? Apa yg best? Sbnrnye last Friday, aku & famili pergi beraya umah sedara mara or umah wak-wak aku la.. Kitorg ada menyinggah Bidor, kebun bapak aku.. Kebetulan mmg pergi beraya umah cousin sekali... Dulu kat sinilah tempat aku bermain masa kecik-kecik.. Masa cuti sekolah byk dihabiskan kat sini.. Even waktu weekend.. Dlm kebun ni, bpk aku mmg ada buat umah.. Tp xde elektrik la.. Kalau mlm baru pasang generator.. Kalau nak mandi kene mandi air perigi.. Sejuknye ya amat-amat.. (Aku xsempat amik gambar.. Lain kali kalau ada kesempatan aku letak ye)..

Kalau waktu siang, kitorg selalu main kat parit.. Pahtu balik mesti kene marah ngan mak aku sebab kotor.. Tak pun, kitorg akan kutip biji getah pahtu main seremban ke, congkak ke, tak pun buat main mcm main guli.. Satu permainan lagi, kitorg akan kutip batu2 yg besar sikit, lepas tu kitorg cat jadi org.. Then, main perang-perang.. haha.. Maklumla tv mmg xde..

Ok, tinggal bab-bab kenangan ms kecik-kecik tu.. Aku nak citer pasal kambing.. Cousin aku ni pengembala kambing.. Sekarang kambing yg dia bela dah beranak pinak.. Seronok aku tgk, walaupun sbnrnye aku takut-takut juge.. Kalau anak kambing aku berani la nak pegang.. hehe~


Ini baru sebahagian je..

Tengah menyusu...

Kami...

Kami lagi...

Itu saje.. Ok daa~

Category: 0 comments

0 comments: