Jejaka Idaman..

Hari ni aku gi kerja seperti biasa cumanye aku kelewatan sikit sbb gi sekolah anta borang GSTT.. Kena msj Mida awal2 inform dtg amik dia lmbt sikit.. Kalau x, nanti En.Hadi kata apa plak.. huhu. Dahla selalunye mmg aku dtg lewat 15 min.. Sesuka hati aku je kan.. Wat mcm kilang sendiri.. Tp kalau ckp pasal balik, bukan main awal lg tunggu depan pintu siap sedia nak balik..


Pagi td aku sempat timbang2 extract pandan bersama2 ngan Mida & Faizal.. Pahtu si Faizal & Abg Zul gi tgk2 machine extrusion.. Wat maintenance sikit.. Aku tgk Faizal sapu gris kat setiap engsel2 & shaft2 machine.. Sampai leka pulak tgk diorg wat keja2 tu.. hehe. Then, aku update dokumen2 yg mana patut..


Waktu makan tgh hari plak, seperti biasa.. Destinasi kitorg mesti kat Restoran Pantimor yg terletak kat bandar lama Melawati.. (cerita sbnr baru nak start.. haha!) Tgh khusyuk makan sambil sembang2 ngan Mida, tetiba aku terpandang seorg jejaka yg segak berbaju kemeja biru.. Jejaka tu dok seorg diri dekat meja belakang sebelah meja kitorg.. Dah la dia mengadap aku.. Aku xtau nape aku rase berdebar2.. Aku pon terus tukar topik perbualan dgn Mida:

Aku: Mida, La suka la tgk lelaki yg pakai kemeja biru kat blkg Mida tu (dgn nada berbisik)
Mida: Mana La? (Mida pon menoleh ke belakang)
Aku: Tu ha, yg tgh makan sorg2 kat belakang tu..
Mida: La anta la surat layang kat dia. Pahtu suh pelayan ni bg kat dia.. (sambil ketawa)
Aku: Hahahaha.. mcm mana ye? Mana ada kertas.. La guna tisu je la boleh tak? (ketawa lagi)
Mida: Boleh2. Pahtu nanti La bg kat pelayan suh pas kat laki tu..
Aku: Ha'a kan.. La tulisla no. phone La & tulis nama sekali.. pahtu bg kat dia.. idea yg bagus tu..
Mida: Ntah2 laki org..
Aku: Mungkin jugak. (dalam hati, org mcm ni xkan x kawen lg)
Mida: Haih, melepas la La..
Aku: Tp La x rasa dia dah kawen. (padahal ayat nak menyedapkan hati)
Mida: (mengangguk)

Lepas tu kitorg pon habiskan makanan sambil tergelak.. Yang aku peliknye adela seorg jejaka lain kat meja sblh kitorg ni asyik pandang2.. Dalam hati, mamat ni suka tgk aku ke? (hahaha! perasan giler!) Tp siyes, obviously dia mmg asyik pandang kitorg.. Kitorg wat bodo je la.. Elok je lepas jejaka idaman ni habiskan makan & gi bayar, dia pon nak dok balik kat tmpt dia & habiskan minuman teh o panas yg dia pesan.. Yang aku terkejut, dia gi salam plak laki yg dok sblh meja kitorg.. Alamak! kawan dia ke rupanye.. Malunye aku.. Mestila dia perasan yg aku asyik pandang je jejaka idaman tu & ntah2 dia dh dgr perbualan aku ngan Mida.. haha


Habis je teh o dia, dia pun beredar.. Sempat gak dia melirik kat aku.. maybe dia pon dah perasan yg aku asyik tgk dia je.. hahaha! (seperti mahu menepuk dahi). Aku tgk je dia berjalan sampai hilang dr pandangan.. Ingat nak tgk dia naik keta apa. Lehla aku ingat no.plate keta dia.. Mana tau, terserempakk tgh jalan ke.. hahaha! Tp hampa.. Selama aku makan kat restoran ni, x pernah pulak aku nampak jejaka idaman ni.. I wish I can see him again..


p/s: Gila bayang ke aku ni? hahaha!
Category: 9 comments

9 comments:

HamiWeeRAĆ© @ Wee said...

hehheheee.. la, ape lagi, nanti len kali kalo jumpe lagi kenyit2 la mata sket. xpon sapu minyak senyonyong ke! ahaks~! *juz kidding*

Najla Shuhud said...

Haha Wee.. Setakat ni La xde jumpa dia.. Hari tu je la yg La bernasib baik.. huhu~

xOxO~fixa~ said...

adoila najel..g je tegur dia...
jodoh skrg nih x leh nak tggu2..
kena move...hahaha...
btw,aku doa kan moga cepat dpt lelaki idaman..
*tetiba aku nyanyi kan lagu lelaki idaman*
owh lelaki idaman,hanya kamu,tak ada yang lain,semua paparan idola,hanya lah ada pada mu...
hehehe...
=p

Najla Shuhud said...

hahaha Fiza.. Ko ni paham2 je la aku kan.. Aku ni pemalu orgnye.. huhu~

~red~ said...

wink2..
ada org dh jumpa Mr. idaman dia la.. ;p

zatiezaim said...

hahaha..
La,cam citer kat novel la plak..=p
tp susah gak nak gi tegur klu camtu..
yg laki idaman tu pon 1,xgentleman langsung..
dah tau org syok kat die,hulurkan la salam perkenalan...
hehe..
xpela,truskan makan kat situ ari2..mn tau jumpa die lg..
bleh la terus ke next step..hehe..
teringat zaman2 muda lu,duk kejar2 'sweetie'...=p
xsalah perigi cari timba,asalkan air di perigi x kering..
cewah,peribahasa ntah pape plak..haha..
miss ya..take care..=)

Najla Shuhud said...

@Red: Dayah, jejaka tu akak just ternampak je.. Ntah sape2 ntah kita x tau.. huhu~

@Zetie: Zetie, pertemuan tu sekejap je x sempat nak wat apa2 pun.. huhu.. lgpun La dh habis praktikal kat K.Sel tu, Sekali tu je la La nampak dia.. huhu~

Nur Adibah said...

Pergh!!Mantop ko skang..Haha..As usual,terlepas lg la chance ko. Same as me..Hoho..Ak lg dasat,siap tersuke pakwe org. Kahkahkah Nasib badan....Berusaha lg La!!

syafiq said...

INSYAaLLAH kalo dh jodoh xkemana... doa je...