Tak kenal maka tak cinta

Salam pembaca semua..

Terima kasih sbb sudi membaca blog ni.. Tak kirala pembaca baru je pertama kali atau pun mmg dh setia sekian lama..

Tak kenal maka tak cinta.. Sape agaknye tu?? Sayalah tu.. hihi

Ini bukanla cerita untuk membangga diri ke apa ke... Tp ini adalah suatu keadaan sebenar.. Ramai org bila mula2 nampak saya mesti org tu akan ckp saya ni sombong & berlagak.. Ye saya mengaku muka saya mmg muka berlagak kalau berada dlm mode senyap.. Mmg pada mula org akan takut nak dekat.. Tak kirala lelaki mahu pun perempuan.. (Ini pengakuan org yg telah berkawan dgn saya ye).. Nak2 masa zaman sekolah dulu saya ni bukannya pandai bersosial.. Ditambah pula saya mmg bukan org yg ramah.. Itu fakta..

Ye, muka saya serius mcm muka Micheal Scofield ni.. hehe

Satu lagi, masa zaman sekolah dulu.. Saya ni mmg susah nak senyum.. Especially masa bergambar.. Mmg serius habis.. Kadang2 sampai lupa nak senyum.. Kronik betul masa tu.. Yang ni pun ada yg tegur.. "Senyum la sikit.. kan manis".. "Ko ni tak pernah nak senyum ke?".. "Najla mmg mcm tu... masam jer muka dia".. haha.. masa tu saya fikir lantakla org nak ckp apa..


Sampaila satu masa tu, saje try senyum masa photoshoot.. Tiba2 ramai yg terkejut.. hahaha.. Bukan nak ckp apa la kan.. Itu baru senyum sikit belum senyum nampak gigi lagi kan.. hahaha.. Masa tu barula rasa takla susah mana nak senyum ni.. Semenjak dari tula saya selalu bagi senyum yg paling manis supaya tak la nampak terlampau serius sehingga menakkutkan org.. huhu.. Moral of the story, tolong senyum lagipun senyum itukan sedekah.. Tak gitu??


Ada jugak kawan yg pernah cakap dengan saya, "Masa mula2 nampak ko ni, kerek giler, poyo, bajet bagus, tapi sekali dh berkawan best gak ko ni ye.. Kepala gila2, suka buat lawak.. haha".. (Tertusuk juge bila beliau berkata saya sedimikian rupa.. huhu..) Haaa.. itu bukan saya yg ckp ye tp kawan saya yg ckp.. See? Tak kenal maka tak cinta.. Mmgla sy ni tak ramah.. Nak dekat dgn org tu teramatlah payah.. Saya akan ambil masa yg agak lama untuk betul2 dekat & berbual2.. Padahal sebenanrnye saya ni malu.. melainkan kalau org tu yg mulakan dulu.. Org pemalu mmg mcm ni.. hehe..


Jadi, jgnla takut untuk berkawan dgn saya.. Nak kata saya ni baik sangat dlm berkawan, tak juga.. Kadang2 ada juga melukakan hati kawan2 saya.. Sebab saya ni tak sempurna.. Tapi, saya akan cuba mengubah sikap saya untuk menjadi yg lebih baik.. Saya akan terima segala teguran dgn hati yg terbuka..

Category: 4 comments

4 comments:

Nur Adibah said...

Perlula letak gambo pakwe ak kan?hahaha.

NajLa ShuHuD said...

hahaha penting tu...

Nurlina binti Yusof said...

kalu da bercinta camne? susah nk lepaskan... hahahhahaha.

tp mmg xleh bla letak gambar prison break tu. agak2 la skit la. die laki awk pompuan. ce letak gambar awk tgh berlagak macho. br blh nk ckp btol atau x muka awk garang. pastu letak sebelah tu gambar awk tgh senyum nampak gigi. br org blh beza kan ...

NajLa ShuHuD said...

asalnye mmg nak buat.. tp maleh nak cr balik gambar lama.. haha.. so type kt google sekali kuar gambar scofield ni.. rembat je ler.. haha.. nantilah, kalau jumpa balik La letak dlm post akan dtg ye..